مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

«درد» یکی از عوارض به شدت آزار دهنده هر بیماری است که باعث کاهش شدید تمرکز بر امور روزمره و زندگی می‌شود و دردهای شدیدتر حتی بروز عصبانیت، ناراحتی و رفتارهای عصبی را در پی دارند. راه‌های طبیعی مختلفی برای تسکین درد وجود دارد. این‌ها شامل روغن‌ها، داروهای گیاهی و سایر درمان‌های مکمل و جایگزین هستند.

مسکن‌های طبیعی ضد درد

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: صدها سال است که مردم از روغن‌ها، گیاهان دارویی و درمان‌های جایگزین به عنوان مسکن‌های طبیعی استفاده می‌کنند. به گزارش مدیکال نیوز، محققان این گزینه‌ها را به‌طور کامل بررسی نکرده‌اند، اما برخی شواهد نشان می‌دهند که این مسکن‌های طبیعی به درمان‌های خاصی می‌توانند کمک کنند و بسیاری از مردم آن‌ها را مفید می‌دانند.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

روغن اسطوخودوس: این روغن امکان دارد به طور طبیعی به تسکین درد کمک کند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۳ نشان داد که استنشاق روغن اسطوخودوس، یا استفاده موضعی از آن روی پوست، به طور قابل توجهی از شدت درد تجربه شده توسط افرادی که سوزن را در شریان خود فرو کرده اند، کاهش می‌دهد. برخی دیگر از تحقیقات نیز نشان می‌دهد که روغن اسطوخودوس دارای اثرات تسکین دهنده درد، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در حیوانات است.دافراد باید قبل از استفاده از هر روغن ضروری جدید با یک متخصص واجد شرایط صحبت کنند. آنها همچنین باید مراقب باشند که این روغن را نخورند، زیرا ممکن است سمی باشد.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

روغن رزماری: روغن دیگری که در تسکین و کاهش درد موثر است روغن رزماری نام دارد. برخی از محققان گفته‌اند که گیاه رزماری ممکن است به درمان سردرد، درد عضلانی و استخوانی و تشنج کمک کند. رزماری همچنین ممکن است درد را در افرادی که تریاک را ترک کرده‌اند و التهاب را کاهش دهد، این روغن در تقویت حافظه نیز می‌تواند موثر باشد.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

روغن نعناع فلفلی: روغن نعناع تند (فلفلی) از گیاه «منتا پیپریتا» به دست می آید. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که گیاه نعناع دارای اثرات ضد التهابی، ضد میکروبی و تسکین دهنده درد است. ترکیبات فعال روغن نعناع تند شامل کارواکرول، منتول و لیمونن است.یک بررسی در سال ۲۰۱۵ اشاره می کند که مردم به طور سنتی از نعناع تند(فلفلی) برای تسکین اسپاسم دردناک و مشکلات مرتبط با آرتریت استفاده می‌کردند.محققان همچنین گزارش دادند که استفاده از روغن نعناع روی شقیقه‌ها و پیشانی ممکن است درد سردرد تنشی را تسکین دهد. در واقع، مردم اغلب از روغن رقیق شده نعناع به عنوان یک درمان موضعی استفاده می‌کنند، به این معنی که روغن رقیق شده را در ناحیه‌ای که احساس درد یا درد دارد می‌مالند. مردم باید از قرار دادن روغن نعناع روی پوست ترک خورده یا استفاده از آن برای کودکان خودداری کنند. این می تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود،.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

روغن میخک: مردم به طور سنتی از میخک به عنوان یک درمان خانگی برای تسکین درد دندان استفاده می‌کنند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ نشان داد که روغن میخک در کاهش درد با «یخ» که پس از تزریق داخل دهانی، کودکان را تسکین می‌دهد، قابل مقایسه است. همچنین مشخص شد که روغن میخک قوی‌تر از «ژل لیگنوکائین» است که یک بی حس کننده موضعی است. محققان همچنین بر این باورند که میخک می‌تواند فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد قارچی و ضد ویروسی داشته باشد.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

روغن زنجبیل: این ریشه به عنوان یک مسکن طبیعی نویدبخش است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که پودر زنجبیل به اندازه ایبوپروفن در کنترل درد بعد از عمل موثر است. یک بررسی سیستماتیک قبلی در سال ۲۰۱۵ همچنین نشان داد که به طور متوسط مصرف ۲ گرم زنجبیل در روز باعث کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش مقاومتی و دویدن می‌شود. محققان همچنین می‌گویند که روغن زنجبیل ممکن است بهبود را تسریع کند و التهاب مربوط به ورزش را کاهش دهد. یک فرد می‌تواند با استفاده از مکمل‌های زنجبیل یا افزودن این ریشه به شکل خام به اسموتی‌ها آن را در غذایی خود قرار دهد. با این حال، ماده طبیعی و تازه ممکن است سالم تر باشد. همیشه قبل از مصرف هر مکمل جدیدی با یک متخصص واجد شرایط صحبت کنید. مکمل‌های غذایی می توانند عوارض جانبی داشته باشند و ممکن است با داروهای موجود تداخل داشته باشند.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

روغن گل چشم گاوی: این روغن که به آن بابونه زرد یا گل مینا هم می‌گویند یک گیاه دارویی است. به طور سنتی برای مصارفی مانند درمان تب، سردردهای میگرنی، آرتریت روماتوئید، دندان درد و معده درد و همچنین افزایش شیر مادر مورد استفاده قرار می‌گیرد. گل چشم گاوی حاوی ترکیباتی است که ممکن است التهاب و اسپاسم عضلانی را کاهش دهد. بنیاد میگرن آمریکا اعلام کرده که نتایج متفاوتی در مورد تاثیر گل چشم گاوی وجود دارد، اما احتمالا برای پیشگیری از سردردهای میگرنی مفید است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ به این نتیجه رسید که روغن گل چشم گاوی ممکن است اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و محافظت کننده عصبی داشته باشد.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

زردچوبه: ماده فعال ادویه زردچوبه به نام کورکومین دارای خواص تسکین دهنده درد است. یک بررسی در سال ۲۰۲۱ ادعا می کند که کورکومین دارای اثرات کاهش درد مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) است. زردچوبه همچنین یک داروی گیاهی رایج برای کاهش التهاب است. برای گنجاندن زردچوبه به شکل طبیعی آن در رژیم غذایی، فرد می‌تواند زردچوبه‌ها را به اسموتی‌ها یا آب میوه‌ها اضافه کند.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

طب سوزنی: یک درمان جایگزین است که طرفداران آن معتقدند می‌تواند به کاهش درد کمک کند. تحقیقات اخیر باورها درباره تاثیر طب سوزنی در کاهش درد را تایید می‌کند. مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه آمریکا (NCCIH) اعلام کرده که طب سوزنی می‌تواند به انواع خاصی از درد کمک کند، از جمله:

  • درد کمر
  • گردن درد
  • آرتروز یا زانو درد

همچنین طب سوزنی ممکن است تعداد دفعات ابتلا به سردردهای تنشی را کاهش دهد و به پیشگیری از سردردهای میگرنی کمک کند.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

یوگا: این ورزش یک تمرین مدیتیشن فیزیکی است که ممکن است راهی برای مدیریت طبیعی درد ارائه دهد. مدیریت کمردرد اغلب شامل کشش و فیزیوتراپی است که یوگا به تنهایی می‌تواند همه این عوامل را فراهم کند. این تمرینات تنفسی، خودمراقبتی و روش‌های تمدد اعصاب را شامل می‌شود، بنابراین تمرین یوگا ممکن است درد مربوط به استرس یا اضطراب را نیز تسکین دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان داد که ۱۲ هفته یوگا به کاهش چشمگیر کمردرد کمک کرد.

مسکن‌ هایی که برای هر دردی دواست

مدیتیشن ذهن آگاهی: افرادی که درد مزمن را تجربه می کنند به طور فزاینده‌ای به مدیتیشن «ذهن آگاهی» به عنوان یک درمان طبیعی روی می آورند. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مطالعات اولیه امیدوارکننده است. یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز در سال ۲۰۱۷، ۳۸ مطالعه را بررسی کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که مدیتیشن «ذهن آگاهی» می‌تواند علائم درد، افسردگی و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. با این حال، نویسندگان می‌گویند که مطالعات بزرگ‌تر مورد نیاز است تا مشخص شود که چقدر موثر است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 875285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha